Doktor | 2015. július. 14. 15:18
pic_1346160227_650

A női “örömizmokról”

Mit is jelent valójában a PC? Tényleg lehet tornáztatni az intim izmokat? Nem csak szülés utáni „regenerációra” jó? Mi a helyzet a misztikus Gésa-golyókkal?

 Az amerikai Dr. Arnold Kegel elsők között foglalkozott a jelenséggel. Mivel az alhasi szervek, közöttük a méh, húgyhólyag, hüvely felfüggesztéséhez a Pubococcygeus (a PC) izomzat hozzájárul, ezen a terülten kezdett vizsgálódni. Kutató orvos lévén mind többet akart tudni a PC-ről,- erről a széles izomszalagról, amely elől a szeméremcsonton, hátul a farok csigolyákon tapad. Az igen rugalmas izomzat magában foglalja a férfiaknál a húgycső és a végbél nyílás,- a nőknél ezen kívül a hüvely gyűrűs záró izomzatát is.
A tahiti szüzek öröksége
pic_1346160389_844Kegel világkörüli tanulmányútra indult és eközben eljutott Tahitire is. A festői szigeten nyomára bukkant egy ősi szokásnak, amely anyáról-leányra öröklődött, mígnem a misszionáriusok felemelték tiltó szavukat. A tahiti anyák kötelességüknek tartották, hogy továbbadják az örökséget, lányaiknak is harapjanak a “tudás almájából”. Ez az örökség pedig a “szerelemizom” vagy “örömizom” tréningeztetése volt. A fiatal szüzeknek, anyai ellenőrzés mellett tornáztatniuk kellett a PC-izomzatukat azért, hogy az majdan nagyobb szexuális örömhöz juttassa – férjével egyetemben. A gyermekszülés után pedig a nagymama felügyelt arra, hogy a fiatal mama naponta gyakoroljon, és ismét eredeti állapotába tornáztassa vissza a PC- izmait (mivel a katolikus vallás a szexuális életet kizárólag a gyermeknemzés céljából tartotta megengedhetőnek, a nemiség minden más megnyilvánulását bűnösnek ítélte. A misszionáriusok ezért tiltották ezt az “istentelenséget”.) A tanulmányút sok tapasztalatot hozott Kegel számára, aki szakmai dolgozataiban hirdetni kezdte: tulajdonképpen minden nő számára igen fontos lenne, hogy naponta tornáztassa PC-izmait. Nemcsak azért, mert ezáltal fokozottabb lehet a szexuális örömszerzés, és örömérzés, hanem maga a szülés is kockázatmentesebbé tehető.
Idősebbek se hagyják abba
Az edzett rugalmas PC ugyanis könnyedén megnyúlik, miközben a baba feje áthatol a szülőcsatornán. A petyhüdt, erőtlen PC azonban igen gyakran beszakad a kicsi feje és a szeméremcsont közötti szakaszon, s olykor életre szóló kellemetlenséget eredményez. Kegel továbbmegy. Vallja, hogy a változások korábban, vagy a menopausa utáni időszakban élők számára ugyanolyan fontos a PC rendszeres tornáztatása, mint a fiatalok részére. Amerikai felmérés alapján azt találta, hogy a bizonyos “szégyencseppek” az idősödő nők 68%-ánál jelentkeznek. A fő tünet mellett egy másik, nem kevésbé fontos jelenség: e korosztálynál igen gyakran tapasztalható az alhasi kapilláris véráram lassúbbodása, pangása, amely a PC-tornával ugyancsak megelőzhető, illetve ellensúlyozható.
Nem lebecsülendő eredménye az állandó PC-tréningnek az orgazmus készség fokozódása sem. A széles izomszalag mozgatása együtt jár a hüvely izomzatának mozgatásával, s a korábban akaratunktól független izmok végül akaratlagosan is mozgathatóvá válnak.
pic_1346160720_326Szexterápia
Kegel követői, Georgina Kline-Graber és Benjamin Graber arról írtak a Sexterápia kézikönyve című közös művükben, hogy az egészségesen “karbantartott” PC-ingerlése egy új lehetőséget nyújt a női orgazmus kiváltására. Így fogalmaztak:
“Vizsgálataink szerint azok a nők, akik nem képesek orgazmust elérni, a lehető legrosszabb PC-vel rendelkeznek. Azok, akik noncoital módon, tehát csupán a klitorisz ingerlése révén orgazmushoz juttathatók, azok már valamivel erőteljesebb PC-vel bírnak. Akik pedig arról vallottak, hogy akár noncoital módon, akár közösülés révén is orgazmust éreznek, azok pubococcigeusát anatómiai és fiziológiai értelemben egyaránt kitűnő kondícióban találtuk…”

Legyen közkincs

Kegel megkockáztatja: a nő legfontosabb izomzata a PC. Hogy mennyire fontos, azt talán sikerült érzékeltetni. Ahogy a rendszeres torna, gimnasztika jótékony hatással van a vázizomzatra, szívre, tüdőre, a PC rendszeres tornáztatása is serkentően hat a hasüregben elhelyezkedő szervek működésére. Érdemes tehát újra felfedezni az elfelejtett “örömizmot”, hogy a tahiti szüzek egykori öröksége minden nő közkincsévé váljon.
A Kegel gyakorlatok

A szexuálterápia szakemberei az úttörő munkát végző Kegelről nevezték el a PC-torna gyakorlatait. Maga a szerző azt állítja, bárki olyan könnyedén megtanulhatja, akár az orrcimpák mozgatását.

A Kegel gyakorlatok lépései
(A Magyar Szexológiai Társaság, Molnár Tamás munkája alapján)

1. Vizeletürítés közben
Próbálja meg vizeletét úgy kiengedni, hogy az ülőkén, lábait kissé szétterpesztve, PC izmait összeszorítva, pár másodpercre abbahagyja a vizelést. Majd a szorításon engedve folytatja. Pár másodperc után újra “zárja el a csapot” 4-5 mp-re. Pár nap után egy-egy vizeletürítés közben, 4-5-ször is alkalmazhatja a szüneteltetést 10-12 mp-re növelve egy-egy szorításos időszakot. Garantáltan erősödnek a PC izmok pár héten belül.

2. Háton fekve saját ujjal
Feküdjön meztelenül, kényelmesen a hátára, lábait, térdeit hátrahúzva. Próbálja meg PC izmait 3-4 másodpercre erősen összehúzni, majd elernyeszteni. Kis szünet után 5-6 mp-es összeszorítást is alkalmazhat. Az elernyedés utána teljes legyen. Napjában 3X-4X is alkalmazhatja a gyakorlatsort. A napok múltával egy-egy elszorításos szakasz 10-14 mp-ig is felmehet.
Hogy tudatosuljon, hogy milyen erős nyomást képes hüvelyében kifejteni, próbálja meg mutató és/vagy középső ujját óvatosan, nem túl mélyen, a hüvelyébe feldugni. Próbálgassa így a Kegel gyakorlatokat. A szorítások erősségét, időtartamát változtassa, és figyelje ujján, milyen nyomást tapasztal. Haladóbb szinten megpróbálhatja hol közelebb a hüvelybejárathoz, hol feljebb, a méhszáj környékére koncentrálni az izomösszehúzások fókuszát.

3. Háton fekve a partner segítségével
Vonja be partnerét is a Kegel gyakorlatokba. Az egyik előnye, hogy kényelmesebb, stabilabb testhelyzetben maradhat a hátán. A másik, hogy párja is visszajelzéseket adhat a PC izomzat összehúzásának erősségéről és érzetéről. Először ő is az ujját, vagy ujjait vezesse be a hüvelybe. Ez lehet egy szeretkezési előjáték része, hiszen ez a nőnek is kellemes lehet. Vagy használhatnak síkosító zselét. A férfi partner adjon visszajelzést, hogy mit érez az ujján. Beszéljenek erről közben. Változtasson az izomösszehúzások erősségén, időtartamán. Ha ez már megy, akkor megpróbálhatja “kinyomni”, “kitolni” hüvelyéből a partnere (vagy saját) ujját hüvelyizomzata segítségével. Haladóbb szinten a “beszívást” is megpróbálhatja csak a PC izmok mozgatásának segítségével. Ha ezt az érzetet sikerül a partnerének visszajelezni, igen magas szintre eljutott a gyakorlásokban! Gratulálok!

4. A hétköznapi mindennapjainkban
Mivel akkor hatékony ez a tréning, ha rendszeresen, naponta többször végigviszi a gyakorlatsorokat, célszerű azokat hétköznapi helyzetekben is gyakorolni. Itt természetesen csak a PC izmok összehúzására és ellazítására gondolok, amit meg lehet tenni, ülve, állva, sétálgatva, munkahelyen, otthon, vagy utazás közben. Előfordulhat, hogy, mint a 2. Vagy a 3. pontnál is, enyhe szexuális izgalmat is átél. Ez ne zavarja, adja át magát az érzésnek. (De most nem ez a célunk.)

5. A hüvelyizmok hullámszerű mozgatása
Mondhatnám: “Csak haladóknak!”. Ez nem mindenkinek sikerül. Azt már elérte, hogy hol feljebb, hol lejjebb mozgassa meg a PC izmait. Most ezt, az ellazulási szakaszok nélkül, egymás után lassan váltogatva próbálja meg! A nyomás fókusza, hol mélyen van a hüvelyben, hol középen, hol a hüvelybejárat közelében. Majd lassan vissza. És lazítás. Próbálja meg újra! Esetleg saját ujja, vagy partnere itt is visszajelzés lehet az eredményességről. Ne feledje, ennek megtanulásával egyik fő célja, hogy partnerét különleges szexuális élményhez juttassa! Sok sikert ehhez!

pic_1346160641_6076. Segédeszközök pozitív szerepe (pl. Gésa golyókkal)
Mondhatjuk ezt a szakaszt “szorgalmi feladatnak” is. Az 5. pont elérését és továbbfejlesztését szolgálja. Már hazánkban is lehet kapni a keleti eredetű gésa golyókat, vagy gésa labdát. 1, 2, vagy 3 kis golyó van összefűzve, mely golyókban egy másik súlyosabb golyócska rezeg, mozog. Helyezze fel síkosító segítségével stabilan a hüvelyébe. Először ezt háton fekve próbálja. Próbálja stabilan benntartani, “megfogni”, megszorítani őket, PC izmai segítségével. Majd anélkül, hogy kézzel hozzányúlna, próbálja kifelé tolni, nyomni. Majd felfelé szívni, mozgatni. Nem baj, ha elsőre nem megy. Sok gyakorlást igényel, de megéri!