Doktor | 2015. május. 27. 13:53
pic_1342442458_830

Ki és hogyan nevelje szexre a gyereket?

A kérdés örök: a szülő vagy az iskola feladata, hogy a szex világához fogódzót adjon a fiataloknak
„Magyarországon a globalizáció elviekben elhozta a szexualitás demokratizációjához szükséges kommunikációs és kulturális nyitást, az információ és a szexuális gyakorlatok ehhez kapcsolódó burjánzása azonban mind intézményi, mind közösségi szinten a mai napig feldolgozatlan. Riasztó nem kívánt terhességi statisztikák, szexuális úton terjedő betegséghullámok, családon belüli erőszak, a konzervatív nemi szerepek frusztrációjából és testtudatlanságunkból fakadó mentálhigiéniás panaszok sokasága jelzik, hogy továbbra is hiányoznak azok az egyéni és közösségi eszközök, amivel fogódzót kaphatnánk a szex világához.”

A feni idézet abból a preambulumból származik, amit az április végén civilek által „SzexEd – Akarsz róla beszélni?” címmel megrendezett szakmai műhely második napján összeállítottak fiatalok szexuális nevelésébenérintett szakemberek: pedagógusok, szexedukátorok, ifjúságsegítők, védőnők, pszichológusok és civil aktivisták.

A szexuális nevelés több tényezős feladat, hatalmas szerephez jut a család, az otthon kapott értékek, az egészséges önkép és testkép kialakulása-ezek nélkül szinte lehetetlen, hogy a burjánzó szexualitás jó úton induljon el és kiteljesedhessen.
Manapság sajnos ritkaság számba tartozik a hagyományos, klasszikus értelemben vett család minden védő és nevelő funkciójával. Vagy ellenkező esetben: a túl konzervatív, tiltó, szoros kordában tartó „fészek” sem vezeti jó útra a gyermek szexualitását.  Talán a személyiség, a lélekfejlődés minden mozzanata nyomot hagy a szexualitásban. Ha azonban a családi háttér nem jó, vagy túl sok, mégiscsak az iskolában, az intézményi nevelésben kell helyre tenni a dolgokat…
Nagyon nehéz és komplex feladat, de bele kell vágnunk, mi is ezért működünk…